![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1965-caliaitalia.jpg)
1965
Liborio Vincenzo Calia začíná svou podnikatelskou cestu otevřením samostatné společnosti na výrobu pohovek, která se později stane základním prvkem Calia Italia.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1978-2-caliaitalia.jpg)
1978 až 1985
Giuseppe a později i Saverio Calia, synové Liboria Vincenza, se připojili k podniku. V současné době řídí společnost.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1986-2-caliaitalia.jpg)
1986
Calia Italia se účastní milánské výstavy nábytku. V následujících letech díky modelům „Magic“ (uveden na trh v roce 1984) a „Transatlantic“ (vyráběným od roku 1987 a navrženým speciálně pro potřeby francouzského trhu), začíná být společnost úspěšná i na důležitých mezinárodních trzích.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1990-2-caliaitalia.jpg)
1990
„Calia Cultura" je založena na podporu umění, vědeckého výzkumu a společenského závazku. Ve stejném roce jsou všechny aktivity zákaznické podpory strukturovány tak, aby byly schopny zákazníkům pomáhat jak při nákupu, tak po něm.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1991-2-caliaitalia.jpg)
1991
„Centro Studi Calia“, vytvořená v rámci společnosti, je spuštěna s cílem zaměřit se na výzkum a vývoj prototypů. Na milánském Salone Internazionale del Mobile se kolekce pohovek potažených látkami od Versace ukázala jako velmi úspěšná.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1992-2-caliaitalia.jpg)
1992
Novostavba, současné zázemí společnosti, navrženo arch. Saveriem Caliem, je oficiálně otevřeno v Contrada Serritello La Valle.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1997-2-caliaitalia.jpg)
1997
Konferencí o rakovině - "A che punto siamo sul cancro" - kterou pořádá prof. Umberto Veronesi, začíná činnost na podporu AIRC a výzkumu onkologických onemocnění.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/1998-2-caliaitalia.jpg)
1998
Na trh je uveden model Hotel, nejvíce napodobované křeslo. Současně také v tomto roce bohužel umírá Liborio Vincenzo Calia, zakladatel společnosti.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2000-2-caliaitalia.jpg)
2000
Společnost získává certifikaci kvality UNI EN ISO 9001:2008; v témže roce prezident Italské republiky Carlo Azelio Ciampi udělil společnosti ocenění Premio AIRC Aziende Attive za to, že „zařadila informování a vzdělávání personálu o onkologické prevenci mezi hlavní cíle vedení společnosti“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2001-2-caliaitalia.jpg)
2001
Společnost je oceněna cenou „Premio Guggenheim Impresa e Cultura Regione Veneto“ za svou angažovanost v boji proti sociální marginalitě, a to díky projektu „Ricami di pietra“, zaměřenému na sociální reintegraci duševně nemocných lidí, a „za to, že se dokáže obrátit uměleckou tvorbu, sociální marginalitu v pobídku k vytváření kolektivního kulturního bohatství“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2002-2-caliaitalia.jpg)
2002
Inovace informatiky systému řízení díky nastavení systému SAP.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2003-3-caliaitalia.jpg)
2003
Společnost je oceněna cenou Premio Guggenheim Impresa e Cultura za to, že „se rozhodla zapojit se do kontinuity a kreativity v kulturních oblastech mimo čistě ekonomickou soutěž, a tak vytvářet hodnoty pro sebe i pro komunitu“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2004-2-caliaitalia.jpg)
2004
Společnost získává systém environmentálního managementu UNI EN ISO 14001 a ocenění Sodalitas Social Award „za realizaci kulturních a sociálních iniciativ, a tím aktivní spolupráci mezi společnostmi, zaměstnanci a místními úřady v obtížném kontextu, jako je jih Itálie, ve srovnání s jinými oblastmi země jsou často penalizovány nedostatky v infrastruktuře. Zvláštní hodnota je uznávána realizovaným sociálním projektům, odvaze čelit složitým tématům, jako jsou duševní choroby, s pílí a pozitivitou“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2005-2-caliaitalia.jpg)
2005
Je otevřen jeden z největších automatizovaných skladů v Evropě se skladovací kapacitou 10 500 slotů. Calia Italia se řadí mezi 30 italských společností s nejlepšími praktikami společenské odpovědnosti podle ministerstva sociální péče.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2006-2-caliaitalia.jpg)
2006
V roce 2006 je Calia Italia zapsána Eurispes (Institut politických, ekonomických a sociálních studií) mezi „100 úspěšných případů“, protože společnost přispěla k „udělení prestiže zemi díky její historii, firemní misi, inovacím procesů a produktů a kvalitě svých organizačních procesů“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2014-2-caliaitalia.jpg)
2014
Calia Italia je oceněna „Inovační trofejí“ na ESPRIT MEUBLE v Salon du Meuble de Paris. Ve stejném roce společnost podporuje nominaci Matery na Evropské hlavní město kultury 2019 a vyrábí maxi pohovku s logem „Matera 2019“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2015-2-caliaitalia.jpg)
2015
Calia Italia slaví 50 let své činnosti a byla oceněna „Premio Azienda Longeva“ od Obchodní komory Matera „za přínos místní ekonomice prostřednictvím stálé a nepřetržité činnosti za více než 50 let“.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2016-2-caliaitalia.jpg)
2016
Rok plný ocenění pro Calia Italia. Společnost je oceněna cenou Premio Eccellenze del Design nel Lazio jako „poděkování designérům a společnostem za vynikající schopnosti a inovace“ díky zařazení modelu pohovky Modula do indexu designu ADI 2016.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2018-2-caliaitalia.jpg)
2017-2018
Calia Italia spolupracuje se studenty, kteří navštěvují obory průmyslového designu na univerzitě La Sapienza v Římě, aby sdíleli studijní a výzkumné aktivity. Projekt N4 – pojmenovaný Giuggiola – je vyvíjen v rámci společnosti a stává se součástí nové kolekce Calia Italia, která bude představena v roce 2018 na Milan Salone Internazionale del Mobile.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2018-baq.jpg)
2018
Calia Trade je oceněna Confindustria Basilicata s Bollino di Qualità per l’Alternanza Scuola-Lavoro (BAQ). Cílem ocenění je poděkování za závazek společnosti v oblasti vzdělávání a ocenění nových generací prostřednictvím projektů školní práce na vysoké úrovni se středními školami a středisky odborného vzdělávání.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/55856-100eccellenze2018-caliaitalia-robertocaputo02.jpg)
2018
Calia Trade získává „Premio 100 Eccellenze Italiane“ v Sala della Lupa v Palazzo Montecitorio
Observatoř italské Excellence vybrala Calia Trade SPA mezi 100 italských Excellence, které svým know-how a produkty každý den přispívají k posílení Made in Italy jako výrazné značky uznávané po celém světě. Kromě ocenění byla Calia Trade zahrnuta do prestižního svazku „100 Eccellenze Italiane“ Limited Edition, IV edition.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/2019-comfort.jpg)
2019
Calia Italia je "Matera 2019 Official Comfort Supplier".
Tato spolupráce, velmi žádaná a podporovaná od roku 2014, potvrzuje závazek společnosti v propagačních aktivitách v okolí Matery a její národní a mezinárodní kultuře díky aktivitám, které podporují kulturní, sociální a ekonomický rozvoj. Calia Italia dá své know-how, pohovky a židle k dispozici pro uspořádání všech akcí zahrnutých do programu a vytvoří pohovku ad hoc s logem Nadace Matera 2019.
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/tappa-2020.jpg)
2019
Calia Italia’s Lazy, modulární pohovka navržená Studiem Pastina, získala German Design Award 2020 v kategorii "Vynikající produktový design – nábytek".
![](/fileadmin/user_upload_studio/calia-italia/historie/calia-italia-marchio-storico.jpg)
2021
Calia Trade se připojila ke Speciálnímu registru historických značek národního zájmu, který založilo ministerstvo hospodářského rozvoje s cílem chránit a zvyšovat hodnotu italských společností . Toto uznání je věnováno výhradně značkám, které jsou registrovány alespoň 50 let. Je to milník, který bude představovat další uznání, které korunuje 57 let dlouhou cestu věnovanou dokonalosti a puncu „Made in Italy“.